Sunday, November 28, 2010

My first... sewing project

À l'âge de douze ans, lorsque je prenais des cours d'art (que je prends d'ailleurs encore aujourd'hui), ma professeure m'a introduit à des revues de collections de mode. À l'âge de douze ans, je feuilletais des pages de Galliano, fascinée. Ma professeure m'avait ouvert la porte à un monde magique et envoûtant. Et c'est elle qui, un an plus tard, m'a offert des cours de design de mode.

En prenant une vielle paire de jeans, j'ai confectionné une jupe et je l'ai décoré d'après une jupe Galliano de 1998 figurée dans le Fashion: Taschen's 25th anniversary. C'était la première fois que je cousais. C'était mon premier projet, ma première confection.

Encore aujourd'hui, je regarde cet habit pailleté et je me rappelle que c'est là que tout a commencé.

Mojito fuchsia top

Back when I was twelve years old, my art class teacher introduced me to fashion collections magazines. Back when I was twelve years old, I was flipping through pages of Galliano, mesmerized. My teacher had opened a whole new world to me. An exciting and spellbinding world. It was my teacher who, a year later, offered me classes of fashion design.

With an old pair of jeans, I made a denim skirt, inspired by Galliano's 1998 denim skirt featured in Fashion: Taschen's 25th anniversary. It was the first time I used a sewing machine. It was my first sewing project, my first self-made garment.

To this day, when I look at my heavily-sequined skirt, I remember that that's where it all began.

No comments:

Post a Comment